Hier vind je alles over Nagellak, Nailart en Acrylnagels.

maandag 4 februari 2013

Theeleuten met....


Zoals jullie afgelopen zaterdag konden zien is mijn moeder getrouwd. En bij zo'n speciale bruiloft hoort natuurlijk wel een top outfit. Nou konden jullie die afgelopen zaterdag ook al zien. Maar voor ik alles bij elkaar had wat totaal klopte duurde even. Want ik kon geen bijpassende oorbellen vinden... Dus toen ik een soort van HELP riep, riep Sonja mij. Ze bood me aan om te helpen en vorige week dinsdag ging ik op mijn gemakje richting Sonja om daar bijpassende oorbellen te maken.



We begonnen natuurlijk met een kop thee en lekker kletsen en ondertussen liet ik haar mijn al gekochte ketting zien en zo kregen we al snel een paar ideeën. Sonja had net uit China een paar super gave bedels in de vorm van een kruisje binnen gekregen en zo wisten we meteen wat ik ging maken. Ik pakte uit mijn tas een plastic zakje met oude kettingen die ik toch niet meer draagde en daar zat een mooi stuk zwarte ketting tussen! Dit paste perfect bij de ketting. Die is immers ook zwart met verkleurd zilver. 

De kruisjes die Sonja had waren prachtig alleen wat te zilver dus besloten we ze met de NYC Smokey Topcoat het zelfde verkleurde zilver effect te geven.



Zie je het verschil? Super he?! Aangezien je zoiets niet zomaar aan een ketting kunt maken moesten er ook ringetjes bijkomen en ja... Die waren ook te zilver....



Dus de ringetjes aan een sate prikker geregen en gelakt. Hierdoor blijven de ringetjes niet aan het kwastje plakken of aan de tafel. Ervaring? Nee joh hoe kom je erbij ;).

En toen kwam de zwarte ketting van pas die ik uit mijn tas had getoverd. Want ik ging de kruisjes eraan vast maken!


Zie je al dat er zo langzaam een oorbel vormt? Ik vind dat altijd zo'n tof gezicht. Maar nu hingen de kruisjes aan de kettinkjes... En eigenlijk vond ik ze nog wel wat saai en had Sonja een geweldig idee.

Ik had namelijk panty's gekocht met een zwarte naad op de achterkant van mijn benen en bij mijn hiel zaten strikjes dus hadden we bedacht dat het wel leuk was om aan mijn oorbellen ook strikjes te maken. Dus zo gingen we weer verder knutselen.



Terwijl ik bezig was om een sieraden staafje door de strik heen te steken was Sonja lekkere Tosti's aan het bakken. En zo konden we na de lunch weer volle kracht vooruit.

Toen we zo bezig waren kwamen we tot de conclusie doordat ik iets van mijn ketting had afgehaald dat ik nog zwarte kraaltjes over had. Deze heb ik onder het stikje gemaakt zodat het strikje beter blijft zitten en zo kon ik een oogje maken om het geheel aan de ketting te maken.



Nog oorbel haakjes eraan en klaar is het setje. Ook de kruisjes nog bevestigd aan mijn ketting en ik had een prachtige set. 



Buiten dat ik een heerlijke ochtend en middag heb gehad heb ik er prachtige sieraden bij die perfect bij de complete outfit hoorde.

Terwijl ik hier mee bezig was heeft Sonja nog prachtige oorbellen gemaakt. Ben je daar nieuwschierig naar? Kijk dan even op haar blog. Hier vind je nog veel meer mooie knutsels en sieraden.

Nadat alles klaar was hebben we nog een poos zitten kletsen over wat ons allemaal bezig houd, en of we dit soort dingen leuk samen kunnen gaan posten op onze blogs? Nou ja waarom ook niet! Het is weer eens wat anders dan anders en zo gezegd zo gedaan. Dus ook in de toekomst komt er nog wel een Theeleuten met... voorbij. Hoop dat jullie het net zo leuk vinden als dat ik het vond!

Liefs,
Sonja & Wendy

2 opmerkingen:

Een reactie is altijd leuk om te krijgen!
Dus als je wil mag je hem hier achterlaten.

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.